Міжсекторальний круглий стіл «Попередження та реагування на випадки насильства і булінгу в закладах освіти»
Чи згодні ви з думкою, що людину формує те середовище, в якому вона перебуває? Якщо так, то ви усвідомлюєте наскільки важливо, щоб у закладах освіти, де зростають та формують особистості, була дружня атмосфера та здорові стосунки між однолітками, між учнями/цями та педагогами/нями, а також у педколективах.
«Коли ми говоримо про безпечне середовище – то маємо на увазі таке, що сприяє розвиткові дитини. Якщо дитина почуває себе комфортно і в безпеці, то вона може здобути найкращий освітній результат. Якщо дитина ходить у школу за бажанням, якщо відчуває, що знаходиться у колі друзів, то безперечно, освітні результати будуть значно кращі», – зауважила Olena Sakovych, керівниця сектору освіти UNICEF Ukraine під час відкриття міжсекторального круглого столу «Попередження та реагування на випадки насильства і булінгу в закладах освіти».
«Насильство має дуже серйозну ґендерну складову, є виявом ґендерної дискримінації в її найбрутальніших формах, оскільки владні повноваження та стосунки є ознакою не лише владних структур, але й міжособистісних стосунків. І державна політика це має враховувати. Водночас в Україні ця сторона насильства в цілому та булінгу як його прояву досліджена недостатньо. І тому проведення сьогоднішнього круглого столу, представлення результатів дослідження є частиною довгого та непростого процесу розробки, включення та подальшого використання ґендерної методології та аналізу в дослідження та формування політик запобігання та протидії всім формам насильства», – виступаючи на відкритті круглого столу, зазначила Урядова уповноважена з ґендерної політики, Катерина Левченко.
Модерувала міжсекторальний круглий стіл Валентина Хіврич, генеральна директорка директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерство освіти і науки України. Вона також розповіла про діяльність закладів освіти на реалізацію вимог законодавства України з протидії булінгу.
«Мета Міністерства освіти і науки спільно з усіма нашими зацікавленими партнерами – це створення безпечного та комфортного освітнього середовища, що підтримує особистість дітей, що вчасно реагує на її потреби та з повагою ставиться до її особливостей», – зазначила Валентина Хіврич.
Під час круглого столу також було презентовано методичний посібник “Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід”, який схвалено для використання в закладах освіти Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Міністерства освіти і науки України.
Співпраця органів ювенальної превенції з державними установами з метою імплементації законодавства України з протидії булінгу, позитивні практики з профілактики булінгу: роль соціальних служб, державна політика в питаннях дозвілля дітей у вільний від навчання час, як вагомого важелю протидії булінгу в дитячому середовищі, особливості діяльності фахівців психологічної служби закладу освіти з учасниками освітнього процесу в ситуації булінгу щодо дитини – все це та ще багато важливих тем обговорили під час круглого столу.
На завершення Мартіна Томіч-Латінач, керівник програм з питань захисту дітей, ЮНІСЕФ Хорватія, розповіла про крос-секторальну взаємодію та участь громади у створенні безпечного та сприятливого середовища в навчальних закладах: можливості та виклики. А також Ерве Морен, міжнародний спеціаліст з питань освіти ЮНІСЕФ представив результати дослідження на основі адаптованої методології Соціальної згуртованості та примирення SCORE.
Міжсекторальний круглий стіл – поставив три крапки. Чому три крапки? Тому що – далі буде! Адже учасники й учасниці заходів – це педагоги й педагогині з різних куточків України, які впроваджуватимуть отриманий досвід та знання у своїх закладах освіти.