З перших уст про консультування на «гарячій лінії»

Чотири роки тому завершилася Школа консультантів/ок Національної «гарячої» лінії. Ті, хто успішно пройшли навчання та практику, продовжили роботу сертифікованими професіоналами/ками.

Як змінився їхній досвід за ці роки? Яких нових навичок вони набули? Чи вплинула робота з абонентами на їхнє життя? Розповідають консультантки:

Тетяна:
“У кожного консультанта є своя суперсила. Я – психолог, але робота консультанта «гарячої лінії» вимагає більш широкого підходу. Тут мені допоміг мій досвід практичної соціальної роботи, але багато чому ще прийшлось навчитися. Вважаю, що робота кризового консультанта – це окрема професія, де поєднуються обізнаність у правових питаннях, соціальній роботі і психології. Дякую усім колегам і абонентам: за цей період ми разом навчалися, змінювали своє життя у такий складний для всіх період військових дій та збройних конфліктів, трансформації нашого суспільства”.

Анастасія:
“Работа на ГЛ положила начало моему пути в кризисном телефонном консультировании, свела меня с интересными проактивными людьми – моими коллегами, дала импульс моему переезду с маленькими детками в Киев из Черниговской обл., обогатила мой профессиональный опыт в консультировании женщин, укрепила веру в целесообразность ґендерного равенства”.

Олена:
“Спільна мета, спільні погляди на важливість того, що ми робимо для суспільства в цілому і для кожної людини зокрема, спільні плани і одночасно унікальність кожного з нас, різний досвід, різні вподобання – все це поєдналося в нашій величезній та професійній команді. Ми всі разом раділи нашим успіхам, маленьким перемогам. Так важливо для нас було чути слова вдячності від наших абонентів. У перервах між змінами хтось з колег обов’язково порадить чудовий фільм, поділиться враженнями про прочитану книгу, запропонує чудове місце проведення вихідних .  Всі ми зібралися з єдиною метою – допомагати іншим і підтримувати їх, коли це так необхідно. Абоненти, зі свого боку, навчили нас бути уважними, толерантними, емпатійними, позитивними, мобільними в будь-якій непростій ситуації. Це був цінний досвід для кожного з нас, розвиток, можливість пізнати себе та інших, навчитися взаємодіяти в команді з іншими і відчувати, що твоє життя має сенс, бо ти потрібен іншим”.

Катерина:
“Як воно консультувати з таких складних тем? Звичайно, що не просто, бо кожен дзвінок унікальний, і за ним стоїть людська доля. Що дає сил? Слова: “Дякую, Ви мені допомогли” – це безцінно, коли чуєш на іншому кінці слухавки. І в такі моменти розумієш, що все, що ми робимо не дарма”.

Таня:
“4 роки — це майже 4 000 консультацій на гарячих лініях; 4 роки — це пліч-о-пліч з колегами, які стали другою родиною; 4 роки — це друзі, яких я знайшла тут; 4 роки — це досвід, наполеглива праця, знання та навички; 4 роки — це маленький старт, для великих звершень. Дякую «Ла Страда-Україна» за ці 4 роки! Далі – більше!”

Наталія:
“Моя робота – це моя здійснена мрія, моє бажання, мій намір. Я працюю з людьми, які віддані своїй справі, з людьми, з якими мені комфортно та затишно! Моя робота – моє улюблене заняття, і все, що відбувалося за ці 4 роки, навчило мене бути сильною та рішучою .Я поважаю своїх колег/колежанок, за те, що вони найкращі і в будь-який момент готові прийти на допомогу!!”

Валерія:
“Я працюю в команді своєї мрії. Допомагаю людям знайти відповіді на їхні запитання, знайти вихід з ситуації. Моя робота – це постійний розвиток, отримання нового досвіду. Я – фанатка своєї справи, мені подобається консультувати, чути відгуки людей як вони долають свої страхи, позбуваються своїх проблем та кажуть “Дякую, за те, що ви просто є”.

Альона:
“Національна “гаряча” лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації завжди була, є і буде частиною мене самої. Саме тут я відчуваю себе потрібною, адже у всіх ситуаціях саме ти, як консультантка, є тією ниточкою надії, віри та підтримки, яка так важлива для людей, які до нас звертаються. Саме ти є тим величезним ресурсом, який дозволяє людині усвідомити, що будь-яку складну життєву ситуацію можна вирішити. Саме ти є тим мотиватором у пошуку внутрішніх сил для всіх абонентів та абоненток, які до нас звертаються. А ще наш колектив, наша команда, наша друга родина – це найкрутіші професіонали та професіоналки своєї справи і для мене вони завжди найкращі консультанти і консультантки.
Роблю те, що люблю ❤️ Люблю те, чим займаюся”.