Школа для консультанток/ів Державної установи «Урядовий контактний центр».

Школа для консультанток/ів Державної установи "Урядовий контактний центр"

Перший дзвінок на «гарячу лінію» ГО «Ла Страда-Україна» надійшов 18 жовтня 1997 року. Спочатку це був один канал, який працював раз на тиждень. Та велика кількість звернень і запитів, потреба населення в такому ресурсі спонукала розвиватися. Відтоді змінилося багато й завдяки наполегливій праці та прагненню постійно розвиватися, ця послуга телефонного консультування виросла у Національну «гарячу» лінію з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації, яка сьогодні функціонує 24/7.

Той шлях, який був пройдений за більш ніж 20 років, той досвід, який був напрацьований і ті, виклики, які були прийняті – допомогли становленню «гарячої» лінії, її розвитку, поширенню інформації про неї та здобуттю довіри серед населення.

Наш досвід і знання стали підґрунтям для проведення Шкіл для підготовки консультатів/ок «гарячих» ліній з попередження ґендерно зумовленого насильства, зокрема домашнього насильства. Такі Школи проводилися для Державної Установи «Урядовий контактний центр» 1545 за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні, для регіональних «гарячих ліній», для КИЄВА 1500 за підтримки Фонд Народонаселення ООН в Україні – UNFPA Ukraine.

 

«Ла Страда-Україна» продовжує навчання телефонних консультантів. Сьогодні розпочала роботу 4-денна Школа для консультанток/ів Державної установи «Урядовий контактний центр». Ця Школа – це крок у системі підготовки консультантів/ок Державної установи «Урядовий контактний центр» для ефективного реагування на звернення, пов’язані з домашнім насильством та реалізації зобов’язань держави щодо забезпечення допомоги постраждалим.

Навчання відбуватиметься в декілька етапів, і сьогодні це перший крок для консультантів Урядового кол-центру в масштабній системі реагування на повідомлення про випадки домашнього насильства. Разом із досвідом та знаннями ми передаємо відповідальність та виклики, які постають під час консультування.

 

«Гаряча лінія» – лакмусовий папірець суспільних змін. Ви зможете побачити нові виклики та потреби, які з’являються у суспільстві. Відслідковування таких викликів та відповідне реагування є дуже важливим для забезпечення ефективної допомоги. Ми будемо раді поділитися досвідом, напрацьованим за більш ніж 20 років роботи Національної «гарячої лінії» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації, але також більш будемо ділитися з вами і тією відповідальністю та викликами, які постають перед «гарячою лінією», – зазначила віце-президентка ГО «Ла Страда-Україна» Катерина Черепаха на початку навчання.

Школа підготовки консультатів/ок «гарячих» ліній стала можливою завдяки співпраці ГО «Ла Страда-Україна» з Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні та за фінансової підтримки Уряду Великої Британії.

«Для нас велика честь підтримувати діяльність урядового колцентру. Ми сподіваємося, що це стане тим ефективним механізмом та службою підтримки, перенаправлення, створення розуміння у постраждалих щодо їхніх прав та можливостей», – акцентувала Олена Кочимировська, радниця з питань запобігання і протидії ґендерно зумовленого насильства Фонду ООН у галузі народонаселення.

У свою чергу, Валентина Осадча, начальниця управління протидії торгівлі людьми та запобігання домашнього насильства Міністерства соціальної політики України, зазначила, що створення урядового контактного центру – це затребувана суспільством подія:

 

«Усі міжнародні експерти визнали наш закон про запобігання та протидії домашньому насильству кращим законом, який існує в Європі. Ви стоїте на теренах історичного факту, коли в нас в Україні реалізовується Закон. Він дав революційні зміни, щоб отримати людям правовий захист. Зараз збільшується кількість звернень, тому що люди розуміють, що є Держава і їхнє право захищене».

Разом зі своїм досвідом ми передаємо й виклики та ризики, які чекають на консультанток\тів. Адже вчасно запобігти, підтримати й допомогти – це чимала відповідальність.

Навчатимуть консультанток/ів Урядового контактного центру експертки ГО «Ла Страда-Україна» Марина Легенька та Альона Кривуляк. Під час навчання вони акцентуватимуть увагу на допомозі особам, які постраждали від домашнього насильства. Це будуть інформаційно насичені дні, після яких учасниці\ки поглиблять свої знання й зможуть ще більш ефективно надавати консультації тим, хто їх потребує.